2008-12-17

Hur förvaltar jag Mysig rent praktiskt

Bilda förening

Nu har båten införskaffats och jag skall planera hur förvaltningen av henne skall ske i framtiden. Antingen gäller det att skaffa lokal själv eller se om det finns någon befintlig lokal.

Då jag av en händelse nämnde detta för en annan träbåtsägare kom vi överens om att se om det gick att starta en förening då Motala har massor med träbåtar och där antagligen betydligt fler än vi ha behov av lokal för vinterförvaring, renovering eller förvaltning av båten.

Följande är våra frågor:

  1. Finns det möjlighet att genom kommunen få tag på en lämplig lokal
  2. Finns det andra föreningar som är liknande och som vi antingen kan samarbete med eller helt enkelt gå upp i.
  3. Fortsättning följer

2009-02-25
Vi har haft vårt första informella möte med Henrik Gustavsson och jag. Vi har dessutom träffat en representant för Ankarlyset för att se om vi kan dela på lokal. Vår förhoppning är att kunna använda Motala Verkstads gamla lokler vid torrdockan. Vi beslutar att jag skiver ihop en beskrivning och begäran till Kommunen och ser om vi kan få utöka lokalen som Ankarlyset har.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar